Vigtig information vedr. Covid-19
28-07-2020

Bilguiden: Hvorfor vælge Ford Ranger Raptor?

Ford Ranger Raptor lever op til sit navn og kunne sagtens have medvirket i Jurassic Park. Den ser brutal ud og indbyder til mudderbad, og så føler man sig helt kongelig, når man træder op i en Ranger Raptor.


Bilguiden: Se vores test af Ford Ranger Raptor


Kabine med kørekomfort

Selvom Ranger Raptor primært er et offroad-køretøj, så tilbyder den overraskende meget kørekomfort. Interiøret er lækkert, sæderne er virkelig behagelige og bilen er veludstyret med fartpilot, varme i sæderne, stor skærm og hvad man ellers kan forvente i en moderne bil.

Selvom Ranger Raptor er udstyret med specialfremstillede BF Goodrich dæk med et dybt mønster som rigtig kan gribe fat, så føles Raptor overraskende støjsvag på asfalt og sågar motorvej. Men det er i sand og mudder, at Raptors motor- og køreegenskaber virkelig kommer til sin ret.


Automatgear og masser af moment

Ford Ranger Raptors motor er en 2,0 liters Ecoblue dieselmotor med 213hk og 500 newtonmeter (Nm).

Raptor giver på trods af et lækkert 10 trins automatgear (magen til det i Mustang) også masser af muligheder for at styre motoren selv. I manuel mode kan du selv styre gearingen og vælge mellem 2-hjul, 4-hjul og 4-hjul Low drift. Alt efter hvor svær en situation du har sat Raptor i.


Til de krævende

Kommer du ikke til at sætte Raptor på arbejde, så kan du lige så godt købe en almindelig Ranger Wildtrack med samme motor, der modsat Raptors 2500 kg på krogen må trække op til 3,5 ton. Men har du netop brug for Raptors muskler og undervogn som et dagligt arbejdsredskab på gården, i skoven eller lignende, så bliver brugsværdien pludselig en helt anden.

Og vær ikke i tvivl. Du kommer hurtigt til at elske en Raptor efter en tur i dens rette element.

Kontakt osBook en prøveturLæs mere om Ford Ranger Raptor




Nyheder og events



Vilkår og betingelser Privatlivspolitik Karriere